Na Evropské Akademii vzdělávání se stále snažíme přicházet s novými postupy a sledovat zajímavé a efektivní trendy ve výuce. Nebojíme se je také zařazovat do vlastní výuky a hledat efektivní kombinace možností, které studenti ocení a přinesou větší efektivitu do jejich rozvoje.
Jak jsme již několikrát naznačili, v zahraniční a také v době pandemie a nucené distanční výuky, jsme se nechali inspirovat novými přístupy ke vzdělávání. Zatímco ostatní školy se po ukončení restrikcí vrátily k zavedeným pořádkům, my jsme v některých novinkách pokračovali a stále je zdokonalujeme. Vedle dálkového, prezenčního a online studia jsme také oprášili tzv. hybridní výuku, a to konkrétně v oboru Informační technologie.
Hybridní výuka je kombinace prezenční a distanční výuky, kdy se přednášející učitel věnuje osobně přítomným studentům ve třídě a současně přenáší tuto výuku živě přes internet. Studenti, kteří se z jakéhokoli důvodu nechtějí nebo nemohou dostavit na prezenční výuku, se tak k této hodině mohou připojit online a slyší i vidí vše, co přednášející učí. Tito na dálku připojení studenti mohou s učitelem komunikovat stejně jako osobně přítomní studenti, a jsou tak plnohodnotně zúčastněni. Učitel může s online studenty udržovat vizuální kontakt nebo jim i sdílet vlastní obrazovku, kde přesně vysvětlí a názorně ukáže probírané téma. Tento model pochopitelně není možné zcela využít ve všech oborech, zejména těch praktických. Proto jsme se rozhodli zavést hybridní výuku jako standard právě v hodinách informačních technologií, protože je zde maximálně vhodný nejen při výuce teorie, ale i při aplikaci do praxe.
Hybridní výuku přivítali velmi kladně jak studenti, tak i jejich rodiče, kteří mají díky tomu možnost se velmi konkrétně seznámit s průběhem výuky, lektorským přístupem i s obsahem učiva, kterému se studenti a žáci aktuálně věnují. Žáci se naopak nemusí z výuky omlouvat například v případě zdravotní nebo jiné indispozice.